Művészeti vezetők
Gubik József
Tanulmányai:
1997- Fóti Népművészeti Szakközép Iskola – mestere Varga Zoltán
1999 – Magyar Táncművészeti Főiskola
Szakmai munkássága:
1980 – Fóti Hagyományőrző Együttes
1994 – Corvin Táncegyüttes – mestere Timár Sándor
1996 – Tímár Kamara Táncegyüttes
1997 – Kodály Zoltán Művészeti Iskola
1998 – Szent László Akadémia gyermek tánccsoportja
1999 – Corvin Táncegyüttes
2000 – Budai Babszem Táncegyüttes
2001 – Dunakeszi Csikófark Táncegyüttes
Sződi Hagyományőrző Táncegyüttes
Fóti Hagyományőrző Táncegyüttes
Gödöllői Szent Imre Katolikus Általános Iskola
Albertfalvi Don Bosco Katolikus Általános Iskola
2008 – Gödi Művészeti Iskola
Életrajz:
Táncos tanulmányait, gyermekként a fóti tánc csoportban kezdte, 1987-ben. Az itt töltött évek során Varga Zoltán tanítványa volt és innen került a - általa alapított - Fóti Népművészeti Szakközép Iskola néptánc szakára. Itt tehát, szintén Varga Zoltán tanítványaklént szerezte meg a táncos szakmát 1997-ben. Ettől kezdve a fő célja a tánctanítás. A megszerzett tánctudás gyarapítása mellett, a tánc szeretetének átadása.
1994- ben került a Corvin Táncegyüttesbe, mely akkor az Állami Népi Együttes utánpótlás csoportja volt. Itt ismerkedett meg Timár Sándorral, akinél egészen 2005-ig táncolt és az ő táncpedagógiai módszerére alapozta saját táncoktatási metodikáját. Nagy hatással volt rá a Timár Sándor. Gyakori szakmai tapasztalatgyűjtésre adódott lehetősége a Csillagszeműeknél, de már a Timár Kamara Táncegyüttesben táncolva, korábbi együttesét - Corvin - is volt alkalma vezetni. Közben több helyen is tanított néptáncot iskolákban, óvodákban és tánc csoportokban. Az itt szerzett tapasztalatokra alapozva diplomázott 2004-ben a Magyar Táncművészeti Főiskolán.
A szerteágazó iskolai, együttesi tevékenysége mellett 2000-től fokozatosan egyre meghatározóbbá vállt, a Budai Babszem Táncegyüttesben végzett munka, s bár mai napig több iskolában, óvodában tanít, a művészeti kifejezőképességének legmeghatározóbb színtere az Újbudai Babszem Táncegyüttes, melyben a táncok tanítása mellett az együttes színpadi koreografálását is végzi. A gyermekek tanításából vett, feltöltődés, ad erőt, inspirációt, bemutatott színpadi műveihez.
Gubikné Rikassy Barbara
Tanulmányai:
1996 - 2000 Általános Iskolai Tanító - Apor Vilmos Tanítóképző Főiskola
Műveltségi terület: rajz – és vizuális kultúra
Szakkollégium: néptánc
2000 - 2002 Rajz – és vizuális kultúra tanári szak -
Eszterházy Tanárképző Főiskola - Eger
2003 - 2005 Rajz – és vizuális kultúra – grafika –
Magyar Iparművészeti Egyetem
2004 Emeltszintű érettségiztető szakvizsga – SULI NOVA
2011 Érettségiztető vizsgaelnöki szakvizsga - OH
Pedagógiai ars poeticája:
Timár Sándor tanítványaként az Ő általa megfogalmazott módszer alkalmazásával tanítom a magyar néptáncot a gyerekeknek.
A módszer lényege:
A gyerekek úgy tanulják meg a táncot, mint a kisgyermek a beszédet édesanyjától, utánzással, mondókák, énekek segítségével.
A gyerekek tanáruk mozdulatainak utánzásával és megfigyelésével tanulják mega táncot.
Így válik a megfigyelés képességgé, majd készséggé.
Nagyon fontos tehát a tanár személyisége, viselkedése, megjelenése a gyerekek között.
Elsőként mindig a szülőföld táncnyelvét szoktuk tanítani. Hiszen a kisgyermek is elsőre édesanyja nyelvén tanul meg beszélni. Ez megy a legkönnyebben a gyerekeknek. Miután pedig megalapoztuk a mozgást, jöhet a többi.
A gyerekek a népi játékokon keresztül tanulják meg, hogyan érjenek egymáshoz, hogyan építsenek kapcsolatokat, hogyan éljenek, hogy másokat ne bántsanak.
Mégis kialakul egy egészséges versenyszellem a versengős játékok által.
A legfontosabb,hogy megtanulják elfogadni egymást és így közösséget tudunk kovácsolni a játékok által.
Hutura Beáta